چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست »   تامین مالی، شرط استمرار در انجام پروژه های تامین آب/ آسیب فرونشست به مجتمع های مسکونی، صنعتی و زیر ساخت های استان

استاندار اصفهان تاکید کرد

  تامین مالی، شرط استمرار در انجام پروژه های تامین آب/ آسیب فرونشست به مجتمع های مسکونی، صنعتی و زیر ساخت های استان

کد خبر: 9745

استاندار اصفهان با بیان اینکه یکی از مسائل موجود در استمرار و سرعت بخشی به پروژه های آبرسانی، تأمین مالی مناسب برای ادامه مسیر است، گفت: جلسه هایی با بنگاه های اقتصادی استانی و ملی در این زمینه داشتیم، اگر تدبیرهای لازم در این زمینه صورت نگیرد با سرعت مناسب نمی توانیم پیش برویم.

رخدادشهر: سید رضا مرتضوی شامگاه شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری استان در جمع خبرنگاران گفت: فرونشست زمین اصلی ترین چالش استان اصفهان است.

وی ادامه داد: فرونشست در برخی از استان ها بیشتر در مناطق دشتی و بیابانی است، اما در اصفهان مجموعه های مسکونی و صنعتی تحت تاثیر فرونشست قرار دارند. 

تغذیه آبخوان ها، راهکار کاهش نرخ فرونشست در اصفهان 

مرتضوی با اشاره به پیگیری های انجام شده و جلسه ها و بازدیدهای انجام شده توسط وزیران نیرو و کشور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از استان اصفهان گفت: تغذیه آبخوان های حوضه آبریز زاینده رود راهکار کاهش نرخ فرونشست و متوقف کردن آن است.

وی گفت: تفاوتی که فرونشست زمین در اصفهان با سایر استان ها دارد این است که در اصفهان فرونشست وارد محدوده های مسکونی و صنعتی و برخی از زیرساخت ها شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به بحث انتقال آب و جلوگیری از مصارف غیر قانونی، افزود: از سال گذشته تاکنون چاه هایی که بطور غیر مجاز در حوضه زاینده رود برداشت می کردند به کنتورهای هوشمند مجهز شدند تا خارج از برنامه، برداشت آب نداشته باشند.

استاندار اصفهان به طرح بزرگ انتقال آب نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پیشرفت خوبی در این زمینه داریم و در جلسه های مختلف از مشکلات کار گره گشایی می شود.

وی یکی از مسائل موجود در استمرار و سرعت بخشی به پروژه را تأمین مالی مناسب برای ادامه مسیر دانست و افزود: جلسه هایی با بنگاه های اقتصادی استانی و ملی در این زمینه داشتیم.

مرتضوی تاکید کرد: اگر تدبیرهای لازم در این زمینه صورت نگیرد با سرعت مناسب نمی توانیم پیش برویم.

کاهش آلودگی هوا با جابجایی کوره های آجرپزی 

به گزارش رخدادشهر، وی درباره فعالیت کوره های آجرپزی در اطراف اصفهان گفت: برخی از این کوره ها باید در مناطق جدیدی ادامه کار دهند تا حجم آلودگی کلانشهر اصفهان و شهرستان های نزدیک آن کاهش یابد.

استاندار اصفهان یادآور شد: در این خصوص معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان برنامه مشخصی دارد که با جدیت آنها را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید